onsdag, juni 17, 2009

Doug Stanhope smädar Sarah Palin så klockorna stannar

På sin hemsida hänvisar komikern Doug Stanhope till ett YouTube-klipp där han spyr galla på Sarah Palin och hela hennes familj. Som sig bör, givetvis. Ge kärringfan skit bara, ju mer desto bättre.

Efter denna fullständigt patestiska backlash mot David Letterman efter dennes harmlösa knullskämt och Sarah Palins opportunistiska uppmärksamhetshorande är det uppfriskande att det finns folk som Stanhope. Givetvis är inte Palin upprörd på riktigt av Lettermans skämt, men ska man stanna på löpsedlarna måste man dra en rövare lite då och då. Och kanske antyda att Letterman är pedofil när man ändå håller på. Lite i förbifarten så där.

Det faktum att inte ens hennes partikamrater tål henne längre och att hennes approval rating (finns det nåt bra svensk ord för det?) sjunkit från 93% till 54% på mindre än två år verkar enbart spätt på hennes desperation för sympati och god press. Ska man bli president 2012 så gäller det att ligga i. Så vad bättre än att utmåla sig själv och sin familj som offer för en elaking på tv? Trots att hon själv horat ut sina ungar och dessutom haft magen att utpeka sin dotter Bristol (som blev på smällen vid 17-års ålder) som "The face of abstinence". Jo tjenare. När utpekas sonen med Downs syndrom som "The face of small tongues"?

Synd att Letterman bad om ursäkt, han borde antingen nonchalerat subban eller gå till motattack. Om jag var han skulle jag själv kräva lite ursäkter. Här kommer tre förslag:

1. Be om ursäkt till mig personligen för att ha utpekat mig som pedofil.
2. Be om ursäkt till världsbefolkningens intelligens för att ha bedrivit en av de smutsigaste och skenheligaste presidentkampanjerna i modern historia.
3. Be om ursäkt till det amerikanska folket för att ha försökt lura dem att rösta på en vicepresidentkanditat som i ärlighetens namn inte har en susning om vad en vicepresident gör. Trist för henne att de inte var så lättlurade, kul för alla andra.

Det bästa för alla vore om Palin hoppade upp på åsnan hon red in på (och när jag säger "åsnan" menar jag hennes karl) och rider hem till Alaska och spanar på ryssar. Jag har sett hennes skönhetstävlingsvideor och hon kan uppenbarligen vicka på arslet som ett riktigt proffs, så om Putin blir lite hetsig kan hon säkert få honom att lätta lite på trycket och slappna av en stund.

Nej, nu lämnar jag över till Doug Stanhope innan jag får en hjärnblödning av ren frustration. Hade Letterman dragit dessa skämt på tv hade han arkebuserats av moralkärringar för länge sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar