måndag, april 27, 2009

Behöver världen en blogg till?

Jaha, då har man som siste människa i galaxen gått och skaffat sig en bloggjävel.

Har inte riktigt bestämt mig för vad den kommer att innehålla, men förmodligen en hel del om musik, film, litteratur, etc. Om jag känner mig själv rätt kommer det säkerligen att malas på om allt mellan himmel och jord, allt filtrerat genom elitismens och självgodhetens underbar skygglappar.

Det kommer definitivt inte att bli någon ynklig dagboksblogg, det är en sak som är säker. Sådana finns det redan alltför många av, dessutom är mitt privatliv sällan tillräckligt intressant för att skriva om. Inte för att det stoppar folk som Charlotte Perelli, men jag vill gärna tro att jag har större självinsikt än så.

Det enda ni behöver veta är att jag bor i Uppsala och har ett förflutet i band så obskyra att jag knappt hört talas om dem själv. Ett av dessa hette just Pöbelförakt och vevade anarkopunk i fyra månader för att sedan implodera utan att lämna ett spår.

Att vara öppen med sina influenser är en dygd, så här kommer en kort lista på några av alla de bloggar som fått mig att sent omsider starta en egen bloog:

Music Is Music
Toilet Guppies
I JUST CAN'T HATE ENOUGH
Rogerts Blogg
Ny Moral
Delightful Shenanigans
Production For Use
Swan Fungus
I förbund med omoralen
Granvik
Tidningen Varför

Inte för att Pöbelförakt (min favoritsysselsättning för övrigt) har något att sätta emot någon av dessa bloggar, det har jag varken humorn eller talangen till, men försöka går ju.

Med varje inlägg kommer en låt att följa, med intentionen att utbilda er alla om hur vettig musik bör låta. Vi börjar med självaste Al Wilson's "Somebody To Love" från plattan "Weighing In" som släpptes på Rocky Road 1973. Köp den här och njut av en av de största soulröster världen skådat.

Dagens mp3:a
Al Wilson - Somebody To Love



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar